Annonser





fredag 22 januari 2010

10 TIPS skapa upplevelser med mersmak

1.    Bjud på något, framförallt bjud på dig själv! Kostar inget extra, inte ens tid.
2.    Gläd någon annan. Glädje och lust smittar. Och gör dig själv upprymd.
3.    Anställ människor med rätt attityd. Motivation och engagemang  är två avgörande delar för kundens upplevelse.
4.    Demonstrationen är en investering. Bjud på ett smakprov av din produkt!
5.    Skapa närhet till kunden – knyt kontakter.


6.    Fokusera inte pris!
7.    Ge uppmärksamhet.Säg ”Hej!” till kunden.
8.    Tacka för besöket! Tacka för att man handlar!
9.    Våga göra bort dig! Gör inte bort en kund.
10.    Undvik servicefällorna. Tänk på vad du säger – även med kroppspråket!
11.    Skapa dialog - använd de sju kompisarna (vad, var, när, hur, vem, vilka, varför och dialogen är igång).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar